ارتباط مصرف شیر با بیماری قلب و عروقی

محصولات لبنی کم چرب و غنی از کلسیم به طور کلی برای کاهش فشار خون در نظر گرفته می شوند. این توسط یک متاآنالیز از شش مطالعه مشاهده ای پشتیبانی شد، در حالی که هیچ ارتباطی با مصرف محصولات لبنی پرچرب یافت نشد. محصولات لبنی پرچرب باعث افزایش غلظت کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) می شوند.

مورد دوم معمولاً خطر بیماری قلبی عروقی را پیش بینی می کند اما این ممکن است به اندازه وایتکس و آلومینیوم LDL-کلسترول بستگی داشته باشد. ذرات کوچک و متراکم LDL نسبت به همتایان بزرگتر خود آتروژنیک تر هستند، زیرا میل ترکیبی کمتری با گیرنده LDL دارند و حساسیت بالاتری نسبت به اکسیداسیون دارند.

در توافق، برخی از اسیدهای چرب که معمولاً در شیر و محصولات لبنی یافت می‌شوند با ذرات LDL کمتر کوچک و متراکم (4:0-10:0 و 14:0 در رژیم غذایی و 15:0 و 17:0 در رژیم غذایی) مرتبط هستند. فسفولیپیدهای سرم). علاوه بر این، مواد معدنی موجود در شیر و محصولات لبنی نشان داده شده است که پاسخ LDL به مصرف لبنیات پرچرب را کاهش می دهند.

در میان محصولات لبنی پرچرب، به نظر نمی‌رسد که پنیر به‌ویژه بر اساس یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه بس است؟ محتوای بالای چربی اشباع شده، کلسترول LDL را در حد مورد انتظار افزایش دهد. در مقایسه با رژیم غذایی معمولی با محتوای چربی کل و اشباع کمتر، یا در مقایسه با رژیم های غذایی با محتوای چربی کل کمتر اما محتوای کربوهیدرات با GI بالا، دریافت بالای پنیر افزایش نمی یابد. کلسترول LDL.

یک متاآنالیز کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده که تأثیر مصرف پنیر را در مقایسه با سایر غذاها بر لیپیدها و لیپوپروتئین‌های خون مطالعه می‌کرد، نشان داد که پنیر باعث کاهش غلظت کلسترول تام، کلسترول LDL و کلسترول HDL در مقایسه با کره می‌شود. با این حال، در مقایسه با شیر، از نظر آماری تفاوت معنی داری در لیپیدهای خون وجود نداشت و یک لیتر شیر چند لیوان است؟

چندین متاآنالیز در مورد رابطه بین مصرف شیر و محصولات لبنی و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی انجام شده است. در یک متاآنالیز توسط Soedamah-Muthu و همکاران، هیچ ارتباط ثابتی بین مصرف شیر یا لبنیات و بیماری قلبی عروقی، بیماری عروق کرونر قلب یا سکته وجود نداشت.

در یک به روز رسانی اخیر، از جمله تعداد بیشتری از مطالعات کوهورت آینده نگر، ارتباط معکوس قابل توجهی بین مصرف شیر و سکته مغزی وجود داشت، با خطر سکته مغزی 7٪ کمتر در هر 200 میلی لیتر شیر در روز و ورود به سایت اراد برندینگ خیلی مهم می باشد، اما ناهمگونی قابل توجهی. علاوه بر این، طبقه بندی برای کشورهای آسیایی و غربی کاهش قابل توجهی در خطر را در آسیایی نسبت به کشورهای غربی نشان داد.

این با متاآنالیز قبلی هو و همکاران مطابقت دارد. یک رابطه غیر خطی دوز-پاسخ بین مصرف شیر و خطر سکته را نشان می دهد، با بالاترین کاهش خطر 7-8٪ با مصرف شیر 200-300 میلی لیتر در روز. همچنین، متاآنالیز توسط Hu و همکاران.

  • منابع:
    1. Cardiovascular disease
  • تبلیغات:
    1. طلا در گران ترین و خالص ترین شکل 24 عیار خود، کاملا نرم و چکش خوار است!
    2. ثروتمندانی که با ارز دولتی پولدارتر شدند
    3. فواید شگفت انگیز و باورنکردنی سیب که نمی دانستید
    4. خرید پارچه پیراهن مردانه به قیمت ارزان