فرش اردکان باعث میلیاردر شدن زن روستایی در همدان شد

این روزها فرش اردکان عمدتاً از طریق فرآیندی مکانیزه بافته می‌شوند و خرید آن‌ها را برای افراد عادی در خانه‌هایشان بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌کند. با این حال، فرش های دستباف به دلیل ارزش هنری خود مورد ستایش قرار می گیرند و امروزه نیز به مقدار زیادی به فروش می رسند.

قالی‌شویی‌های حرفه‌ای کمک می‌کنند تا فرش‌ها در نوک شکل باشند. آنها با شمع های مختلف و الیاف طبیعی یا مصنوعی از نایلون و پشم گرفته تا پلی استر و اکریلیک بافته می شوند.

فرقی نمی کند چه نوع فرشی دارید، با کمک قالیشویی های حرفه ای آن را تمیز و به خوبی نگهداری کنید.تاریخ فرش ایران شاید یکی از مواردی باشد که روایات و تحقیقات متعددی درباره آن انجام شده است .

و برخلاف آنچه تصور می شود بسیاری از موارد و نظرات صرفاً حدس و گمان و نظریه است و از نظر تاریخی می توان موضوعی را بیان کرد که با مدارک مستند میتونید ثابت کنید

در این مقاله از فرش فراهان قصد داریم با بیان نظریات و مستندات جهانی که در مورد تاریخ فرش ایران وجود دارد، با گوش دادن و درک ناگفته های بسیاری، به شناخت دقیق تری از تاریخ فرش و قالی بافی دست یابید.

فرش

برای اینکه بتوانیم موضوع تاریخچه فرش ایران را با قطعیت بیان کنیم باید به این موضوع بپردازیم که ملاک ما برای نامگذاری زیرانداز به عنوان فرش چیست؟

از آنجایی که حتی انسان های اولیه با استفاده از پوست حیوانات و برگ گیاهان برای خود حصیر می ساختند، اگر بخواهیم هر نوع حصیری را فرش بدانیم، اولین فرش را باید به انسان های اولیه نسبت داد.

اما ما معیارها و ارزیابی های دقیق تری برای این موضوع داریم و نزدیک ترین و دقیق ترین تعاریفی که تاکنون ارائه شده است را به شما خواهیم گفت.

کلمه قالی یا قالی از کلمه قالی گرفته شده است که در ارمنستان واقع شده است و در آن زمان ارمنستان بخشی از ایران بوده است، از آنجایی که فرش در بسیاری از موارد استفاده می شود، استفاده از این کلمه به عنوان معادل کاری اشتباه است.

اما از سوی دیگر، طبق فرهنگ معید، واژه فرش اردکان را می توان از کلمه ترکی «قالین» به معنای فرش پرزدار که با نخ و پشم به رنگ های مختلف بافته می شود، گرفته شده است.