اطلاعات کلی در مورد دستکش جراحی بدون پودر توسط دانشمندان منتشر شد

لاتکس در بسیاری از وسایل پزشکی از جمله دستکش جراحی بدون پودر و معاینه، کاتترها، لوله های لوله گذاری، ماسک های بیهوشی و پرکننده های دندان وجود دارد. واکنش های آلرژیک گزارش شده از کهیر تماسی تا آنافیلاکسی را شامل می شود [1]. در سال‌های اخیر میزان واکنش به لاتکس در سراسر جهان افزایش قابل توجهی داشته است. این واکنش ها به دلیل یکی یا هر دو است:

1.
مواد شیمیایی فرمولاسیون (ولکانیزر، تثبیت کننده، نگهدارنده). اینها عمدتاً باعث واکنش‌های حساسیت موضعی تاخیری می‌شوند. با این حال، برخی از این مواد شیمیایی نیز سرطان‌زا هستند و ممکن است عواقب جدی‌تری داشته باشند و بلافاصله آشکار نباشند.

2.
پروتئین های موجود در دستکش جراحی مدی اسمارت اینها می توانند باعث واکنش های آلرژیک سیستمیک عمومی شوند، از جمله آنافیلاکسی، که می تواند شدید و تهدید کننده زندگی باشد.

کاندوم های لاتکس به مرور زمان تحلیل می روند. چنین تخریبی تأثیر قابل توجهی بر توانایی محصول برای ایجاد مانعی در برابر عوامل مقاربتی از جمله ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) دارد.

FDA مقررات نهایی را صادر کرده است که بر اساس آن برچسب گذاری دستکش جراحی پودری باید حاوی تاریخ انقضا باشد که بر اساس آزمایش فیزیکی و مکانیکی انجام شده پس از قرار گرفتن محصول در شرایط مختلف که لاتکس قدیمی است، چه در بسته بندی بیرونی و چه روی بسته بندی جداگانه انجام می شود.

آژانس همچنین تصریح کرده است که اگر کاندوم لاتکس حاوی اسپرم کش باشد و اگر تاریخ انقضا بر اساس آزمایش پایداری اسپرم کش متفاوت از تاریخ انقضا بر اساس آزمایش یکپارچگی لاتکس باشد، محصول باید فقط تاریخ انقضای زودتر را داشته باشد.

برای محافظت از خون و مایعات در طول جراحی، پزشکان باید از دستکش جراحی دیسپومد و محافظ چشم استفاده کنند. ماسک‌های جراحی و محافظت از چشم به‌ویژه برای جراحی‌های افراد پرخطر یا برای جراحی‌هایی که در آن‌ها خطر قرار گرفتن در معرض خون یا مایعات بیشتر است، مهم هستند. یکی از وسایل حفاظتی که به خوبی طراحی شده است، Splash Shield است که تمام صورت را با پلاستیک شفاف روی یک نوار سر راحت می پوشاند.

اگرچه عینک ها تا حدودی محافظت می کنند، اما محافظ صورت بهترین پوشش را ارائه می دهد. اگر از لیزر استفاده می کنید، محافظ های مخصوص چشم مورد نیاز خواهد بود. (فصول 26 تا 30 فصل 26 فصل 27 فصل 28 فصل 29 فصل 30 و ضمیمه B برای اطلاعات در مورد محافظ چشم لیزری را ببینید.)

  • منابع:
    1. General information about surgical gloves
  • تبلیغات:
    1. براق کردن کاشی آشپزخانه با استفاده از روغن موتور
    2. خرید مستقیم براق کننده قلع
    3. مرجع پخش پمپ آبیاری باغ
    4. مرکز پخش نرمه گندله سنگ آهن