با تینر پلی اورتان خالکوبی روی بدن خود را محو کنید!!!

هنگام استفاده از حلال ها و تینرها هنگام کار با رنگ ها و لاک ها، به خاطر داشته باشید که تقریباً هر ماده شیمیایی ساختمانی و خانگی سمی است، بنابراین اقدامات ایمنی لازم را فراموش نکنید.

حتی یک بار قرار گرفتن در معرض یک رقیق کننده تینر پلی اورتان غلیظ (یا بهتر است بگوییم بخارات آن) روی بدن انسان برای چشم ها و مجاری تنفسی و همچنین برای پوست خطرناک است.

سیستم عصبی مرکزی، کبد و کلیه ها و سیستم گوارشی می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.

تماس طولانی مدت پوست با تینر (حلال) می تواند منجر به درماتیت و در موارد شدید منجر به مشکلات مغز استخوان و خون شود.

هنگام استفاده از تینر برای لاک های پلی اورتان، استاندارد GOST 12.1.005 را در محل کار رعایت کنید.

غلظت مواد سمی در هوا در محل کار با روش های شرح داده شده در GOST 12.1.005 و 12.1.016، تایید شده توسط مقامات بهداشتی دولتی اندازه گیری می شود.

تینر
تینر برای لاک های پلی اورتان یک ماده قابل اشتعال و احتراق است (کلاس 3.1 قابل اشتعال، نقطه اشتعال کمتر از +23 درجه سانتیگراد است)، بنابراین باید در مکانی امن، دور از منابع شعله باز و جرقه نگهداری شود.

نزدیک ظرف نازک تر سیگار نکشید. مخلوط بخار رقیقتر با هوا انفجاری است؛ در دمای +20 درجه سانتیگراد، رقیق کننده لاک پلی اورتان به سرعت هوای اطراف را آلوده می کند (و اگر عامل پراکنده شود، حتی سریعتر).

بخارات حلال سنگین تر از هوای اتمسفر هستند، روی زمین پخش می شوند و می توانند در فاصله معینی از ظرف حاوی ماده آتش سوزی ایجاد کنند.

در تعامل با اکسیدان های قوی – اسید نیتریک یا استیک، پراکسید هیدروژن – حلال می تواند مواد منفجره ایجاد کند.

در شرایط عادی با بروموفرم و کلروفرم که پر از انفجار و آتش است واکنش می دهد، تینر برخی از انواع مواد پلاستیکی را نیز از بین می برد.