خوردن نان محلی توسط بیراوند وسط مسابقه فوتبال!!!

غذاهای ترکی به خاطر نان های مسطح خود معروف هستند که می توانند به دو نوع مختلف یعنی پیده و لواش تقسیم شوند.

“Pide ekmeği” را نباید با نان پیتا که از وسط جدا می شود اشتباه گرفت، بلکه بیشتر در مورد آن در آینده است.

همچنین نباید “pide ekmeği” را با “pide” مخلوط کرد، یک نان محلی صاف مستطیلی شکل که با انواع پنیر و مواد گوشتی مشابه یک پیتزای بدون سس پوشانده شده است.

Pide ekmeği یک نان مسطح ضخیم هوادار است که به شکل های دایره ای یا مستطیلی پخته می شود که دارای یک فرورفتگی طرح باقلوا در سرتاسر آن است.

نان

در حالی که انواع مختلفی از نانوایی‌های محلی همیشه ارائه می‌شود، «رمضان پیدیسی» خاص همیشه در دایره‌ای گرد با دانه‌های کنجد و سیاه‌دانه پاشیده می‌شود.

لواش که در ترکی به آن “لاواش” می گویند، نوع دیگری از نان تخت است که در ترکیه به وفور یافت می شود و برخلاف پید که همیشه مایه خمیر می شود، به صورت بدون خمیر نیز تهیه می شود و می توان آن را در تنوری یا روی کیسه ای پخت.

که یک صفحه آهنی مدور است که عمدتاً توسط روستاییان برای تهیه نان استفاده می شود.

گوزلمه نیز وجود دارد که در ایستگاه‌های توریستی در سراسر کشور دیده می‌شود و از خمیر فیلو که با سبزیجات تازه، پنیر یا سیب‌زمینی پر شده است، تهیه می‌شود.

بین خمیر فیلو که در ترکی به آن «یوفکا» گفته می شود و لواش خط ظریفی وجود دارد که دقیقاً همین است.

ورقه خمیر نازک‌تر که کاملاً رول شده است، یوفکا است، در حالی که لواش ضخیم‌تر، دایره‌ای است و می‌تواند به عنوان یک تورتیلا دوبل شود. همه لواش ها یکی نیستند. در حالی که برخی از آنها به عنوان روکش برای بسته بندی استفاده می شود، مانند لواشک های همیشه رایج دونر دوروم، سایر لواشک ها شکل مستطیلی بیشتری دارند و در تنور تنوری یا تنور سفالی پخته می شوند، مانند رستوران های کباب پز “به سبک ocakbaşı” که آنها را تهیه می کنند.

پف کردن، ایجاد یک جیب مرکزی شبیه به نان پیتا، که در این موسسات همراه با کره و “پنیر تولوم” سرو می شود.