دستگاه روغن گیر خانگی اویلی فروشش در یزد ممنوع شد

جداسازی روغن با دستگاه روغن گیر خانگی اویلی از محصولات جانبی حیوانی، میوه های گوشتی مانند زیتون و نخل، و دانه های روغنی مانند پنبه دانه، دانه کنجد، سویا و بادام زمینیامکان پذیر است.

روغن به سه روش کلی استخراج می شود: رندر کردن، استفاده از محصولات حیوانی و میوه های روغنی.

پرس مکانیکی، برای دانه‌ها و آجیل‌های حاوی روغن؛ و استخراج با حلال‌های فرار، که در عملیات‌های مقیاس بزرگ برای استخراج کامل‌تر از آنچه با پرس امکان پذیر است، استفاده می‌شود.

رندر در اصل به معنای استفاده از گرما بود. در ابتدایی‌ترین شکل آن، با انباشتن میوه‌هایی مانند زیتون در توده‌هایی در معرض نور خورشید و جمع‌آوری روغن تراوش می‌شود

. یک فرآیند مشابه، تا حدودی پیشرفته‌تر برای استخراج روغن از میوه‌های خرما با جوشاندن در آب و سپس جدا کردن روغن از سطح استفاده می‌شود.

دستگاه

غلتک نهنگ به قطعات کوچک بریده می شود و در کاسه ها حرارت داده می شود یا در هاضم بخار پخته می شود.

روغن از طریق تخلیه یا ابگیری جمع آوری می شود.
بسیاری از دانه ها و آجیل های حاوی روغن با آسیاب کردن، پوسته پوسته کردن یا غلتاندن شکسته می شوند و سپس تحت فشار مکانیکی قرار می گیرند تا روغن آزاد شود.

دستگاه روغن گیر خانگی اویلی تا 30000 پوند در هر اینچ مربع اعمال می کند. در استخراج پرس مدرن، دانه‌های روغنی یا آجیل تمیز می‌شوند و پوسته یا پوسته آن جدا می‌شود.

مغزها یا گوشت ها به صورت پودر درشتی که با یا بدون حرارت اولیه فشرده می شود، آسیاب می شوند. روغن پرس سرد که به آن روغن سرد کشیده یا روغن بکر نیز می گویند، خالص تر و طعم بهتری نسبت به روغنی که با کمک گرما بیان می شود دارد.

پس از فشار دادن وعده های غذایی تهیه شده از دانه های روغنی یا آجیل، کیک باقی مانده حاوی حدود 5 تا 15 درصد روغن است.

بیشتر روغن موجود در این باقیمانده‌ها و در وعده‌های غذایی تهیه شده از دانه‌ها و آجیل‌هایی که به طور طبیعی حاوی روغن کمی هستند، می‌توانند با استخراج با حلال‌های فرار، به ویژه بنزین نفتی (همچنین به عنوان اتر نفت، هگزان تجاری یا هپتان شناخته می‌شوند) حذف شوند.

حلال از طریق کنجاله نفوذ می کند و روغن را حل می کند که در نهایت با تبخیر حلال از محلول بازیابی می شود. حلال نیز بازیابی شده و دوباره استفاده می شود.