شخصی با خوردن زیتون پروده فله توانست جان خود را نجات بدهد

زیتون پرورده فله ارگانیک Kalamata توسط Sakellaropoulos Organic Farms برای استفاده انحصاری در پروژه تحقیقاتی OLIVES FOR HEALTH در دانشگاه ییل به دلیل محتوای بالای فنول و در نتیجه مزایای بالقوه سلامتی آنها انتخاب شدند.

این پروژه تحقیقاتی در حال حاضر تایید نهایی را توسط هیئت بررسی نهادی دانشگاه ییل (IRB) با شناسه پروتکل IRB 2000031519 دریافت کرده است و قرار است در ژانویه 2022 آغاز شود.

علاوه بر این، پروژه تحقیقاتی “زیتون برای سلامتی” شماره ثبت NCT05218980 را در پایگاه علمی مطالعات بالینی ClinicalTrials.gov، ایالات متحده آمریکا و همچنین 220 کشور، که توسط کتابخانه ملی پزشکی (NLM) نگهداری می شود، به دست آورده است. در مؤسسه ملی بهداشت (NIH) ایالات متحده آمریکا.

علاوه بر این، زیتون های ارگانیک کالاماتا توسط مزارع ارگانیک ساکلاروپولوس دارای سطوح بسیار بالایی از فنول ها، یعنی هیدروکسی تیروزول و تیروزول (معروف به خواص محافظت کننده از سلامتی) هستند.

زیتون

شایان ذکر است، تیروزول و هیدروکسی تیروزول دارای خواص آنتی اکسیدانی و محافظت کننده از قلب هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده به روش تشدید مغناطیسی هسته ای (NMR)، این زیتون ها حاوی بیش از 1700 میلی گرم بر کیلوگرم فنل هستند و بنابراین مصرف روزانه 3 گرم زیتون بیش از 5 میلی گرم هیدروکسی تیروزول، تیروزول یا مشتقات آنها را تامین می کند. این معادل مصرف 20 گرم روغن زیتون فوق بکر است، که وقتی حاوی همان سطوح فنل باشد، ادعای سلامت اتحادیه اروپا را برای محافظت در برابر اکسیداسیون چربی خون دارد.

این یک افتخار ویژه است که زیتون های ارگانیک کالاماتا توسط مزارع ارگانیک ساکلاروپولوس، از اسپارتا، به طور انحصاری برای این پروژه تحقیقاتی که توسط تیم تحقیقاتی دانشکده بهداشت عمومی ییل انجام شده است، استفاده می شود.

تحقیقات علمی و هم افزایی در هسته مزارع ارگانیک ساکلاروپولوس از زمان تأسیس شرکت قرار دارد. پروژه تحقیقاتی جدید دانشگاه ییل “زیتون برای سلامتی” روشی نوآورانه و قوی برای ایجاد شواهد بالقوه است که مصرف جهانی زیتون با فنل بالا، یونانی ارگانیک و زیتون رومیزی را به عنوان یک غذای سالم، طبیعی و زیست عملکردی با سلامت اثبات شده تسهیل می کند. خواص حفاظتی