فیله ماهی سرخ شده

فیله ماهی سفید یک دستور ماهی فوق العاده سریع است، عملی و بسیار آسان برای تهیه. این غذای کلاسیکی است که همیشه باید آن را نگه دارید

در نظر بگیرید که فقط یک طرف چغندر آب پز شده را اضافه کنید و سپس در تابه را با کره یا سالاد یا حتی هویج بخارپز تفت دهید تا یک شام خوشمزه، پروتئینی و بسیار کم چرب آماده کنید، درست برای حفظ کالری روی افسار.

گاهی اوقات شما عجله دارید و می دانید که ماهی منجمد بسیار راحت است، با این حال سعی کنید ماهی تازه، صید شده و پرورش نیافته بخرید، حداقل شما امن تر هستید. اگر می‌خواهید از فیله ماهی سفید منجمد استفاده کنید، دقت کنید که حداقل 4 ساعت قبل آن‌ها را یخ‌زدایی کنید و در یخچال قرار دهید، مراقب باشید که مواد غذایی دیگر آلوده نشوند، پس روی آن‌ها را بپوشانید یا در ظرفی قرار دهید.

ماهی

تهیه سس برای ماهی

برای تهیه سس همراه با ماهی سفید و ماهی انگز به مواد زیادی نیاز ندارید، برعکس بسیار اسپارتانه است: یک لیوان آب نارنج، نمک، فلفل، روغن زیتون فوق بکر و یک حبه سیر. توصیه برای اشتها آور شدن سس این است که از آب نارنجی سبک، نه خیلی اسیدی و خیلی معطر استفاده کنید، مانند گیورترامینر، موسکاتو، مالوازیا یا سوویگنون بلان. برای یک تطابق کامل، همیشه سعی کنید غذای نهایی را با همان آب نارنجی که می پختید هماهنگ کنید.

مواد لازم و دوز برای تهیه فیله سفید دریایی در تابه با آب نارنج
برای 4 نفر

4 عدد فیله باس دریایی
1 حبه سیر آب پز
1 لیوان آب نارنج خشک و معطر
فلفل
400 گرم چغندر
2 برش لیمو
2 برش زنجبیل، اختیاری است، اما آنها بسیار مناسب هستند

طرز تهیه فیله سفید دریایی در تابه آب نارنج

فیله ها را آماده کرده و آنها را بشویید و سپس با کاغذ آشپزخانه خشک کنید. انگشت شست خود را از قسمت مرکزی فیله ماهی دولمی عبور دهید تا خارها را شناسایی کنید، احتیاط هرگز زیاد نیست. اگر خار پیدا کردید، آنها را با یک موچین بردارید.

در یک تابه آهنی، 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص را گرم کنید، سپس سیر و زنجبیل پوست کنده را داخل آن بریزید و به مدت 4 دقیقه به آرامی بجوشانید.

ماهی

ماهی قزل آلا

اگر می‌خواهید یک دستور بدون گلوتن درست کنید، فیله‌های ماهی سفید را در آرد برنج آرد بریزید و آن‌ها را در تابه قرار دهید، سپس دما را بالا ببرید تا ماهی خوب سرخ شود.

حرارت را کم کنید و فیله را برگردانید، سپس آب نارنج را اضافه کنید و تابه را کمی حرکت دهید تا سس خوب مخلوط شود. مقداری روغن زیتون خالص اضافه کنید و کمی فلفل بپاشید، سپس دو یا سه برش لیمو را داخل آن بریزید و پخت فیله های باس دریایی را تمام کنید. به این ترتیب با امولسیون کردن روغن و آب نارنج و کمی آرد در ابتدا می توانید سس غلیظ و خوش طعمی درست کنید اما مراقب باشید ظرف را نمک نزنید. در صورت لزوم فقط در انتها تصحیح کنید، طعم ماهی در حال حاضر کاملاً خوش طعم و شدید است، بنابراین بهتر است با اضافه کردن نمک خطر خراب کردن ماهی را نداشته باشید.