مردی که فقط روی لوله و اتصالات نوین پلاستیک خوابش می برد!!

لوله های PP همچنین شامل لوله هایی با درج آلومینیومی سوراخ دار مخصوص (اصطلاحاً Stabi) محافظ در برابر کشیدگی بیش از حد و لوله های تقویت شده با الیاف شیشه (Stabi Glass) می باشد.

اتصال لوله های PP به روشی مشابه در مورد لوله های PVC انجام می شود.

جوشکاری شعله ور با استفاده از اتصالات ساخته شده از همان مواد PP یا اتصال قابل جدا شدن ساخته شده با اتصالات رزوه ای با یک درج – اغلب برنجی، اتصال دوم هنگام مونتاژ لوله با اتصالات استفاده می شود.

لوله های PE-X، یعنی لوله های ساخته شده از پلی اتیلن متقاطع، به دلیل خواص عالی، کاربردهای گسترده ای دارند.

لوله و اتصالات نوین پلاستیک اغلب در ساخت سیستم های گرمایش مرکزی و گرمایش از کف استفاده می شوند.

آنها همچنین در تاسیسات خورشیدی استفاده می شوند و وظیفه انتقال محلول گلیکول را بر عهده دارند.

لوله

اتصال عرضی پلی اتیلن باعث افزایش مقاومت لوله در برابر فشارها و دماهای بالا می شود.

لوله های PE-X را می توان به سه گروه اصلی PE-Xa، PE-Xb و PE-Xc تقسیم کرد، هر یک از دسته های ذکر شده در درجه پیوند متقابل متفاوت است و بنابراین برای PE-X این درجه بالاترین است و به 85٪ می رسد.

این به طور مستقیم به درجه مقاومت در برابر دما و فشار بالا ترجمه می شود و همچنین مقاومت بیشتری در برابر ترک خوردگی را تضمین می کند.

لوله های PE-X با استفاده از انواع بست های مکانیکی گیره ای یا رزوه ای نصب می شوند.

لوله های پلی اتیلن، یعنی پلی اتیلن، خواصی مشابه لوله های PE-X دارند. آنها اتصال متقابل ندارند، بنابراین قدرت آنها بسیار کمتر است.

آنها در برابر خوردگی، اکثر اسیدها و بازها مقاوم هستند، سطح لوله پلی اتیلن صاف است و دارای اثر غیر چسبنده است – رسوبات جمع نمی شوند و بنابراین سرعت جریان با استفاده از نصب خراب نمی شود.

نصب پلی اتیلن مانند لوله های PE-X انجام می شود.