مهندسی با قهوه ترک فله سازه ساختمانی محکمی بنا کرد

آیا می دانستید در سال 2013 یونسکو قهوه ترک فله را به فهرست میراث ناملموس خود اضافه کرد؟

بله، اهمیت نوشیدنی متواضعانه برای هویت فرهنگی ترکیه به همین اندازه است، تمرین ساخت نوشیدنی و آداب اجتماعی برای نوشیدن آن را به سطوح فوق العاده ارتقا داد.

یونسکو مخفف سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد است و از نظر آنها، تلقی کردن نوشیدنی به عنوان بخشی از میراث فرهنگی نشان دهنده نقش مهم آن در زندگی ترک ها علیرغم نوشیدن کمتر از فنجان فروتن است. چای.

یک ضرب المثل قدیمی ترکی نقش آن را در جامعه به تصویر می کشد. می گوید: “یک فنجان قهوه تا 40 سال به یادگار می ماند.” معنای نمادین آن این است که وقتی دو نفر با هم آب می نوشند، لحظه به مدت 40 سال در ذهن آنها حک می شود.

قهوه

بخشی از دلیل گنجاندن آن این است که در مورد اضافه کردن شیر، آب و شکر نیست.

تکنیک های منحصر به فرد دم کردن و آماده سازی آن را از نسکافه یا استارباکس معمولی شما متمایز می کند. همه چیز با لوبیاهای برشته شده به صورت دانه های ریز آسیاب شده شروع می شود.

آنها را همراه با آب و شکر به یک قابلمه منحصر به فرد به نام Cezve اضافه می کنند. در یک اجاق روشن، مخلوط با هم ترکیب می شود و در حین گرم شدن یک کف تشکیل می دهد.

با وجود اینکه یک نوع مست است، اما انواع زیادی دارد. رفتن به بخش جنوب شرقی ترکیه این موضوع را بیشتر از دریای اژه و مدیترانه نشان می دهد.

آنها مننژیک را از دانه های درخت پسته تربینتوس درست می کنند و علیرغم تعلق به خانواده قهوه فاقد کافئین هستند.

اگرچه قوام یکسانی دارد و به همان روش ساخته شده است، طعم خاکی قوی با آن مرتبط نیست. دیبک از همان لوبیا درست می شود اما چون برای آسیاب کردن آن از هاون و هاون استفاده می شود طعم آن تغییر می کند.

در همین حال، لوبیاهای میرا دو بار برشته شده به اندازه نسخه اصلی آسیاب نمی شوند.