چیزهای زیادی در مورد گل رز مشکی

گل رز یا یک گیاه گلدار چند ساله چوبی از جنس Rosa، از خانواده Rosaceae یا رنگ موی لاکچری است که می‌دهد. بیش از سیصد گونه و ده‌ها هزار رقم وجود دارد.[نیازمند منبع] آنها گروهی از گیاهان را تشکیل می‌دهند که می‌توانند بوته‌های بلند، بالارونده یا دنباله‌دار باشند، با ساقه‌هایی که اغلب به خارهای تیز مسلح می‌شوند.[نیازمند منبع] گل‌های آنها.

از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند و معمولاً بزرگ و خودنمایی می‌کنند، در رنگ‌هایی از سفید تا زرد و قرمز. بیشتر گونه ها بومی آسیا هستند و تعداد کمتری از آنها بومی اروپا، آمریکای شمالی و شمال غربی آفریقا است. رز مشکی در بسیاری از جوامع اهمیت فرهنگی پیدا کرده است. گیاهان رز از نظر اندازه از رزهای فشرده و مینیاتوری گرفته تا کوهنوردهایی که ارتفاع آنها به هفت متر می رسد متغیر است.

برگها به طور متناوب روی ساقه قرار می گیرند. در اکثر گونه ها آنها 5 تا 15 سانتی متر (2.0 تا 5.9 اینچ) طول، پین دار، با  برگچه ها و پایه های پایه هستند. برگچه ها معمولاً دارای حاشیه دندانه دار و اغلب چند خارهای کوچک در قسمت زیرین ساقه هستند. بیشتر گل های رز برگریز هستند اما تعداد کمی (به ویژه از آسیای جنوب شرقی) همیشه سبز یا تقریباً سبز هستند.

گل‌های بیشتر گونه‌ها دارای پنج گلبرگ هستند، به استثنای Rosa sericea که معمولاً فقط چهار گلبرگ دارد. هر گلبرگ به دو لوب مجزا تقسیم می شود و معمولاً سفید یا صورتی است، اگرچه در گونه های کمی زرد یا قرمز است. در زیر گلبرگ ها پنج کاسبرگ وجود دارد (یا در مورد برخی از Rosa sericea، چهار).

اینها ممکن است به اندازه‌ای طولانی باشند که از بالا قابل مشاهده باشند و به‌عنوان نقاط سبز رنگ متناوب با گلبرگ‌های گرد دیده شوند. چندین تخمدان فوقانی وجود دارد که به آکن تبدیل می شوند.[3] گل رز در طبیعت گرده افشانی حشرات است.

میوه کل گل رز ساختاری شبیه توت است که به آن رز هیپ می گویند. بسیاری از ارقام داخلی باسن تولید نمی‌کنند، زیرا لباس بلوچی آنقدر محکم هستند که امکان گرده افشانی را فراهم نمی‌کنند. باسن اکثر گونه ها قرمز است، اما تعداد کمی (مانند Rosa pimpinellifolia) باسن بنفش تیره تا سیاه است.

هر لگن شامل یک لایه گوشتی بیرونی به نام هیپانتیم است که حاوی 5 تا 160 “دانه” (میوه های تک دانه ای خشک به نام آکنس) است که در ماتریکسی از کرک های ظریف، اما سفت جاسازی شده اند. رب انار برخی از گونه ها، به ویژه رز سگ (Rosa canina) و رز روگوزا (Rosa rugosa)، از نظر ویتامین C بسیار غنی هستند که از غنی ترین منابع هر گیاهی هستند. باسن توسط پرندگان میوه خوار مانند برفک و موم خورده می شود که سپس دانه ها را در مدفوع خود پراکنده می کنند. برخی از پرندگان، به ویژه فنچ ها نیز دانه ها را می خورند.

  • منابع:
    1. many things about rose
  • تبلیغات:
    1. فروش انواع دانه تره مرغوب
    2. دستگاه بازیافت پلاستیک
    3. انواع پارچه کرپ
    4. خرید و فروش سطل پلاستیکی بنایی