روغن موتور ضد بخار امروز موجب دعوای تعمیرکاران در تهران شد

از طرف دیگر تولیدکنندگان روغن موتور ضد بخار می توانند روغن های خود را بر اساس این مشخصات توسعه دهند. طبق قانون، آنها باید روی بطری نشان دهند که یک روغن موتور دارای چه مشخصاتی است تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی روغن مناسب را انتخاب کنند.

بسیاری از خودروسازان حتی روغن را برای خودروهای مربوطه خود تأیید می کنند. فقط یک تاییدیه به مالکان خودرو در مورد مناسب بودن روغن اطمینان می دهد، زیرا این فقط یک سطح عملکرد خودخوانده نیست، بلکه یک تایید کیفیت توسط یک طرف خارجی است.

این امر به ویژه برای تولیدکنندگان اروپایی مانند مرسدس بنز یا فولکس واگن اهمیت دارد، زیرا این سازندگان معمولاً دارای الزامات OEM و حتی مدل خاص هستند که بسیار فراتر از استانداردهای استاندارد صنعت است.

استفاده از روغن موتور اشتباه می تواند عواقب قابل توجهی داشته باشد. موتور ممکن است قدرت خود را از دست بدهد، می تواند پر سر و صدا شود یا – در بدترین حالت ممکن – کاملاً خراب شود.

روغن

بنابراین FUCHS در مورد مشخصات عملکرد همه محصولات ما بسیار شفاف است. برای اینکه تا حد امکان آسان و ایمن باشد، ما به وضوح بیان می کنیم که هر روغن برای چه مشخصاتی تایید شده است.

چه مشخصاتی به طور کامل برآورده شده است، و برای کدام کاربردها استفاده از آن را بر اساس تخصص فنی و تست های داخلی توصیه می کنیم.عملکرد اصلی روغن موتور کاهش اصطکاک و کاهش سایش است ، اما روغن موتور نقش های مهم دیگری را نیز در موتور شما ایفا می کند.

برای درک بهتر این که روغن موتور چه کار می کند، مهم است که بدانیم چرا از آن استفاده می شود، حالت های مختلف روغن کاری و چه کاربردهای خاصی به روغن کاری نیاز دارند.

اصطکاک را به حداقل برسانید و سایش را کاهش دهید.رایج ترین و ضروری ترین عملکرد روغن موتور به حداقل رساندن اصطکاک و سایش بین قطعات است.

روان کننده ها یک لایه روغن روی سطوح فلزی تشکیل می دهند تا اصطکاک را کاهش دهند. کاهش اصطکاک از گرم شدن و سایش بر روی سطح اصطکاک مانند یاتاقان موتور (نشان داده شده در زیر) جلوگیری می کند.