سنگ آهن جیرفت باعث از بین رفتن درد میگرن می شود

یعنی تولید هر بخش فولاد و آهن با استخراج سنگ آهن جیرفت از معادن آغاز می شود.این سنگ آهن یکی از فراوان ترین مواد معدنی در جهان است.

طبق آمار حدود 5 درصد از سطح زمین را اکسید آهن تشکیل می دهد.در ادامه این مقاله، با این ماده معدنی و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد.

سنگ آهن چیست؟ سنگی که قسمت اصلی آن از آهن است سنگ آهن نامیده می شود.

در واقع، دقیق تر است که بگوییم این سنگ از اکسید آهن تشکیل شده است.علاوه بر این اکسید، عناصر دیگری مانند کربن و مس نیز در ترکیب شیمیایی سنگ وجود دارد.

لازم به ذکر است که آهن به صورت خالص در طبیعت یافت نمی شود.نقطه ذوب و جوش این عنصر با عدد اتمی 26 به ترتیب 1535 و 3000 درجه سانتیگراد است.

تمایل به ترکیب فلز آهن با اکسیژن بسیار زیاد است.بنابراین یافتن آهن در طبیعت امکان پذیر نیست.

سنگ

سنگ آهن مهمترین ماده اولیه برای تولید مقاطع فولادی و فولادی است که تاثیر مستقیم و قابل توجهی بر قیمت آهن دارد.سنگ های استخراج شده از معادن توسط کامیون ها به کارخانه ها منتقل می شود.

ساختار سنگ آهن از اکسید آهن و عناصر دیگری مانند مس تشکیل شده است.

انواع مختلف سنگ آهن را می توان با تغییر مقدار و ترکیب آهن در طبیعت یافت.نام هر یک از انواع شناخته شده سنگ های آهن از نام های معدنی گرفته شده است.

مواد معدنی آهن زیادی در طبیعت وجود دارد.

در اینجا پنج ماده معدنی آهن با بیشترین مقدار آهن آورده شده است:در حال حاضر چندین معدن سنگ آهن در ایران فعال است و از آنها استخراج می شود.

معدن چاغرات بافق یزد به عنوان اولین معدن سنگ آهن ایران شناخته می شود.

این معدن با داشتن یک سوم ذخایر آهن ایران بزرگترین و مهمترین منطقه آهن کشور به شمار می رود. شرکت ذوب آهن یکی از کارخانه هایی است که در ابتدای راه از این معدن تغذیه می شود.در حال حاضر، این معدن در شرف تمام شدن است.

معدن چادرملو در حال حاضر دومین معدن سنگ آهن کشور است.انواع مختلف سنگ آهن را می توان با تغییر مقدار و ترکیب آهن در طبیعت یافت.نام هر یک از انواع شناخته شده سنگ های آهن از نام های معدنی گرفته شده است.